A trip down memory lane met familie Weisz

Hard werken, groots dromen, een passie voor uurwerken en sieraden en een hechte familie; dat is de geschiedenis van familie Weisz. Tijdens het Brand Event op 5 juli werd dit nogmaals bevestigd in het Amsterdamse Pulitzer hotel .

In de elegante tuinkamer van het Pulitzer Hotel Amsterdam vond het intieme Brand Event van Weisz Group plaats. Zodra men de kamer binnenliep, werd het thema van het event snel duidelijk. Niet alleen werden de nieuwste collecties van de merken gepresenteerd, ook stond de geschiedenis van familie Weisz centraal.

De geschiedenis van familie Weisz

In 1965 begonnen Samuel en Carla Weiz met het verkopen van klokken en wekkers. De zonen Edward en Franklin Weisz sluiten zich al snel aan bij het bedrijf. Niet veel later werden ook horloges aan de collectie toegevoegd. Het horlogemerk Danish Design wordt opgericht en o.a. de licentie met Jacob Jensen werd getekend. Zoon Ronen, dochter Jawina en schoonzoon Jonathan voegen zich naderhand ook toe aan het bedrijf en bouwen nog sterker aan de merken. En nu in 2018, bestaat de Weisz Group uit een team van 50 man dat actief is in 50 landen wereldwijd. Er wordt momenteel verhuisd naar een groter pand in Uithoorn, waarin de trip down memory lane uiteraard een prominente plek krijgt.

Gedurende het Brand Event kreeg deze familiegeschiedenis een prominente plek. Er was een speciale wand ingericht, waar bezoekers een intiem kijkje kregen in het leven van familie Weisz. Om de geschiedenis uit te beelden, werden naast foto’s en teksten ook o.a. wekkers gepresenteerd. In het huis van de recent overleden oma werd gezocht naar input en veel oude dingen werden gevonden, zoals wekkers en tijdschriften. Het was een emotionele ervaring voor vader Weisz.

Nieuwe collecties

Raymond Weil
Raymond Weil presenteerde onder andere de nieuwe, schitterende Shine. Dit vrouwelijke horloge met een prachtig systeem voor het verwisselen van de bandjes. Daarnaast werd ook de limited editions, geïnspireerd op Marshall en AC/DC, gepresenteerd.

Danish Design
Bij Danish Design stond uiteraard de puurheid en eenvoud van het Scandinavische ontwerp centraal, precies zoals we het merk kennen. In de nieuwe collectie is een nieuwe vorm te zien: vierkant. Helemaal in lijn met de trend van dit moment! Let maar op, vierkant gaan we overal zien.

Edox
Edox neemt je mee naar de maan! Het display van de nieuwe Edox Les Vauberts laat onder andere de maanstanden zien en een verlichte sterrenhemel. Om bij weg te dromen!

Jacob Jensen
Een inspirerende ontwerper, dat is Jacob Jensen. Zijn sieraden en horloges zijn te herkennen aan de strakke lijnen en minimalistische ontwerpen. Bij het nieuwe Strata horloge valt de roestvrijstalen kast en wijzerplaat direct op, prachtig!

Junghans
Het merk Junghans staat bekend om zijn prachtige, vakkundige uurwerken. Onder andere de nieuwe Form Lady, een elegant, minimalistisch horloge voor de hedendaagse purist, werd gepresenteerd tijdens het Brand Event. Een stijlvol horloge, dat door de verwisselbare bandjes bij iedere look past.

Kerbholz
Het innovatieve merk Kerbholz is opgericht door jonge Keulse designers. Het begon met de verkoop in een Volkswagenbusje en is momenteel uitgegroeid tot een volwassen horlogemerk. Door te werken met gerecyclede materialen en bomen te planten, willen de ontwerpers iets terugdoen voor het milieu.

Movado
Ook anno 2018 vormt de kunstenaar Andy Warhol nog een onuitputtelijke inspiratiebron. In de nieuwe limited edition van Movado speelt de pop-art van Andy Warhol dan ook een prominente rol.

Swiss Military Hanowa
Het Zwitserse merk biedt niet alleen zeer hoogwaardige horloges, maar ook zeer praktische horloges. Bijvoorbeeld de nieuwe Neptune Diver. Een multifunctioneel horloge die zowel op het land als in de zee het goed doet.

Tom Hope
Na het ongekende succes van de originele lijn, werd tijdens het Brand Event ook de nieuwste lijn gepresenteerd. Lederen bandjes in de kleuren Jet Black, Cognac Brown en Havana Brown. Het merk is te herkennen door de typische ankertjes van Tom Hope. Maak de armcandy van uw klant compleet met deze toffe armbanden!

Bekijk onderstaande fotogalerij voor een sfeerimpressie.

Meer informatie

www.weiszgroup.nl

Gepubliceerd op: 06-07-2018

Reacties

Comments