Aeromeister nieuw op Jewels & Watches

Op de aankomende editie van Jewels & Watches, verwelkomt de beurs een nieuwe gastexposant: Aeromeister. De redactie van Jewels & Watches sprak met eigenaar en ontwerper Rutger Post.

Kun je wat vertellen over Aeromeister?

“We zijn een klein team dat bestaat uit zes personen. Ik, Rutger Post, ben de ontwerper en heb Aeromeister in 2012 opgericht. Met een liefde en interesse voor horloges begon ik in 2007 met horloges verkopen via een onlinekanaal, maar na een aantal jaar wilde ik meer: het liefst een eigen horlogemerk. Toen ik in 2012 met Aeromeister begon, was de verkoop nihil. Ik had er wel een goed gevoel over en door de jaren heen is het merk steeds groter geworden. Nu zes jaar later zijn we toe aan de volgende stap”.

Wat is jullie volgende stap?

“Dit jaar staan we voor het eerst op een beurs, Jewels & Watches, en onze collectie is voor het eerst verkrijgbaar in fysieke winkels. Onze focus was tot nu toe vooral online, waar we wereldwijd tussen de 80 en 100 verkooppunten hebben. We ondergaan nu een re-design, waarbij we bijvoorbeeld onze naam veranderen naar Aeromeister Amsterdam. Jewels & Watches is voor ons dus echt een nieuwe start. Als merk gaan nemen we ook wat meer afstand van het diehard pilotengevoel. We willen ons meer focussen op het ambachtelijke”.

Vanwaar de keuze voor Jewels & Watches?  

“Jewels & Watches is van oudsher de grootste en bekendste beurs en ik had in het verleden goed contact met de beursorganisatie. Ik ben er meerdere keren als bezoeker geweest en heb er een goed gevoel aan overgehouden. De merken werden goed getoond en met het nieuwe concept denk ik dat de Jewels & Watches zelfs nog beter wordt”.

Wat voor collectie laten jullie op de beurs zien?

“Wij gaan onze nieuwste collectie tonen die in mei uitkomt, een automatenserie in het middensegment. Het is voor het eerst dat Aeromeister voor een lijn gaat met automatische horloges. Het zijn hoogwaardige automatische uurwerken met een stoer design en goede kwaliteit”.

Kun je wat meer over het ambachtelijke vertellen?

“De nieuwe lijn automatische uurwerken heeft een bepaalde complexiteit en er zitten veel details in. Het technische aspect was bijvoorbeeld echt moeilijk om te ontwikkelen. Daar zijn we een half jaar mee bezig geweest. We hebben nu ook een exclusieve samenwerking met Duke & Sons. De ontwerper Jan den Hartogh, was in 2017 leermaker van het jaar en maakt producten zoals leren horlogebandjes. Voor Aeromeister heeft de consument de optie om een aantal verschillende leren banden bij het horloge te kiezen. Helemaal op wens gemaakt. We willen hiermee de mooie handgemaakte manier van leermaken laten zien”.

Leuk! Gaan we dit stukje ambacht ook op Jewels & Watches zien?

“Zeker. Jan is daar om te tonen hoe wij onze horlogebanden maken. Hij gaat er echt aan tafel zitten om te designen en mensen kunnen vragen aan hem stellen”.

Hebben jullie nog andere beursacties?

Naast onze goede inkoopprijzen en betere marges maken alle mensen die direct orders bij ons schrijven voor de nieuwe collectie, kans op een weekend naar Genève inclusief hotelovernachting. Zwitserland is het walhalla van het horlogemaken en Genève is een mooie plek om naar toe te gaan. Zelf gaan we er ook vaak heen”.

Wat verwachten jullie van Jewels & Watches?

“We gaan er heel open in. We willen vooral bezoekers informeren over wie we zijn en wat we doen, maar ook onze visie op het horlogemaken. We willen graag een echtheid laten zien; een echt verhaal, het ambacht van het horlogemaken en handgemaakte horlogebanden. Wij hebben liefde voor het vak en willen mooie dingen maken, met een bepaalde complexiteit. We hoeven geen commercieel groot merk te worden, maar we willen graag een merk zijn die staat voor kwaliteit en ambacht”.

Wat maakt Aeromeister interessant voor juweliers?

“We maken kwalitatieve horloges waarin het ambacht centraal staat. Ik denk dat we in dit segment van het uurwerk, het high end van myota, een redelijk concurrerende prijs kunnen aanbieden met een aantrekkelijke marge voor de juwelier. Daarnaast gaan we de nieuwe collectie die in mei wordt gelanceerd, vanaf april ondersteunen met een intensieve marketingcampagne. Deze wordt heel breed ingezet van Facebook, Instagram en Google, tot pr in fysieke bladen”.

Meer informatie

www.aeromeister.com/

Gepubliceerd op: 09-03-2018

Reacties

Comments