Bijorhca Paris: uniek trefpunt voor professionals uit de sieradenbranche

De najaarseditie van de internationale vakbeurs voor de sieradenbranche, Bijorhca Paris, vindt weer plaats van 7 t/m 10 september 2018 in de Franse hoofdstad. Gedurende vier dagen verwelkomt de vakbeurs ruim 350 merken, waaronder 55% internationale exposanten afkomstig uit 30 landen.

De Bijorhca Paris presenteert een compleet aanbod in alle sectoren, waarbij speciale aandacht uitgaat naar juwelen, aan ruim 12.000 verwachte vakbezoekers. Tevens vinden zij er de laatste trends en kunnen deelnemen aan verschillende workshops.  

Een vernieuwend juwelenaanbod

Tijdens de aankomende editie faciliteert de Bijorhca Paris het beursbezoek van juweliers en verzamelt kostbare juwelen en het aanbod ‘industrie, verpakking, diensten’ op dezelfde verdieping, in plaats van de begane grond. Alle essentiële producten voor verkooppunten zijn nu dus bij elkaar te vinden.

Tegelijkertijd wordt het aanbod van kostbare juwelen aangevuld door een speciale ruimte, gelegen aan de beursingang, om nog beter te kunnen inspelen op de verwachtingen van juweliers:

  • De PRECIOUS AVENUE verzamelt belangrijke marktspelers uit de juwelenindustrie;
  • De PRECIOUS VILLAGE presenteert het aanbod van nieuwe ontwerpers;
  • De PRECIOUS PLACE belicht 6 juwelenmerken, verwacht door inkopers.

Trendruimte door Elizabeth Leriche

Sinds vele jaren wordt de Trendruimte ontworpen door Elizabeth Leriche, directeur van het gelijknamige stijlbureau en eveneens artistiek directeur van de Bijorhca Paris sinds januari 2018. In het kader van de aankomende beurseditie heeft zij 4 belangrijke trends voor de modeshows van de Fashion Week geselecteerd:

  • Techno Street
  • Poetic Forest
  • City Rock
  • Wild Country

Deze trends zijn terug te vinden in de Trendruimte, met de presentatie van  ontwerpen bestaande uit juwelen en fantasiesieraden van exposanten.

Aanhoudende dynamiek

Tijdens de aankomende beurseditie onderstreept de Bijorhca Paris de positieve dynamiek van de markt, dankzij een steeds completer aanbod en vele noviteiten:

  • Terugkomst van de Premium Ruimte, met een tiental gespecialiseerde merken, verwacht door inkopers en influencers, die voor het eerst deelnemen aan de beurs.
  • Workshops gericht op zaken, in samenwerking met de Académie des Métiers d’Art, en de Haute École de Joaillerie et Wacom, specialist van grafische tablets.
  • Een nieuwe Chall’angel wedstrijd in het kader van innovatie en op zoek naar toekomstige talenten.
  • Nieuwe demonstraties die productietechnieken van sieraden en ambachtelijke know-how benadrukken.
  • De start van het School & Education Village met een aanbod van gekwalificeerde opleidingen voor het personeel van juweliers.
  • Nu het aanbod ‘industrie, verpakking, diensten’ is verhuisd naar de verdieping, wordt de afdeling Cash & Carry op de begane grond een volwaardige sector.   

Meer informatie

www.bijorhca.com

Gepubliceerd op: 15-05-2018

Reacties

Comments