Brandfield opent winkels in Nederlandse winkelstraten

Naast de huidige twee locaties in Amsterdam en Groningen opent Brandfield op 1 april de deuren van nog eens vier fysieke winkels in Breda, Eindhoven, Nijmegen en Maastricht.  De retailer werd groot met een webshop van horloges, sieraden en accessoires.

Oprichter Marlies Monteban: “Bij de opening van de eerste twee winkels was het even spannend, werkt zo’n fysieke omgeving inderdaad zoals we verwachten? Intussen heeft het zich bewezen. Online heeft het heden en de toekomst, maar je wint als bedrijf het vertrouwen van de consument met een fysieke omgeving. Daar vindt een stuk beleving plaats dat je online simpelweg niet kunt bieden”.

Watch! wordt Brandfield

De vier winkels die Brandfield opent zijn voormalige Watch! verkooppunten. Watch! had met de verkoop van horloges en sieraden een vergelijkbare propositie en wordt nu in zijn geheel overgenomen door Brandfield. Naast de fysieke winkels zal ook het online platform van Watch! opgaan in de Brandfield omgeving.

Omnichannel

Brandfield gelooft in een omnichannel aanpak, waarbij fysieke winkels een belangrijke rol vervullen. Allereerst om het vertrouwen te winnen van potentiële klanten omdat het ze de mogelijkheid biedt om het product te passen en te proberen. Maar ook voor bestaande klanten heeft het een grote meerwaarde in de serviceverlening, men krijgt er persoonlijk advies en kan er terecht voor reparaties en retouren.

In de winkel passen, online kopen

Brandfield heeft op alle kanalen dezelfde doelstelling: mooie styling items bereikbaar maken voor een groot publiek. Dat zie je in de fysieke winkels goed terug, anders dan bij veel juweliers ligt er straks niets achter glas. Het is echt de bedoeling dat mensen de producten pakken, passen en proberen. Marlies: “Dat is precies de meerwaarde van zo’n fysieke omgeving, mensen willen het product voelen. Dat kun je ze digitaal niet bieden. En dat ze dan online tot de aankoop overgaan is prima, wij bieden ze graag die keuzevrijheid”.

Meer informatie

www.brandfield.nl

Gepubliceerd op: 05-04-2018

Reacties

Comments