De juwelier aan het woord: Juwelier de Wit over horlogebanden

De juwelier verkoopt alleen maar sieraden en horloges? Zeker niet! Een juwelier is veel meer dan een verkooppunt van alleen deze producten. U bent namelijk ook de uitvalsbasis voor klanten die een stukje extra service zoeken in bijvoorbeeld het vervangen van een horlogebandje of batterij. Bij dit stukje service wordt te weinig stilgestaan. Daarom interviewde Jeweline Juwelier de Wit over hun samenwerking met Band en Batterij Service (BBS).

Jeweline: “Beste mevrouw de Wit, kunt u zichzelf voorstellen?”
Juwelier de Wit:
 “Wij zijn Juwelier de Wit. Een goedlachs en vrolijk juweliersduo in Amsterdam.”

Jeweline: “Hoe is uw winkel ontstaan?”
Juwelier de Wit:
 “Ons bedrijf begon als goudsmid. Al snel hadden we dit uitgebreid met een winkeltje aan huis. Dat is vervolgens een uit de hand gelopen hobby geworden en sinds 1979 bestaat onze juwelierswinkel.”

Jeweline: “Hoe verkoopt u horlogebanden en -batterijen?”
Juwelier de Wit: “Batterijen verkopen gaat heel simpel. Mensen komen binnen en ze hebben een batterijtje nodig. Klanten weten dat ze bij ons op het vervangen van de batterijen kunnen wachten. Als we dan een batterijtje vervangen en we zien dat het bandje half vergaan is, dan zeggen we niet “Wilt u ook een bandje?” Nee, we zeggen: “Ik neem aan dat u ook een nieuw bandje wilt.” Vaak kiezen mensen dan ook daadwerkelijk voor een nieuw horlogebandje.”

Jeweline: “Wat zijn de redenen geweest om met Band en Batterij Service (BBS) in zee te gaan?”
Juwelier de Wit:
 “We merkten bij andere partijen dat het er rommelig aan toe ging. Orders bleven achter en ze vergaten dingen. Met als gevolg dat mijn klanten weken moesten wachten. Dan gaat onze naam eraan en daar hebben we geen zin in. Toen kwamen we in aanraking met Frans Horsten van BBS en zijn we overgestapt. Die samenwerking liep direct al hartstikke goed. We hadden een presentatiemolen van BBS genomen en die andere eruit gegooid, om het even op zijn Amsterdams te zeggen. Sindsdien was het rammen met die handel.”

Jeweline: “Hoe loopt de samenwerking met BBS?”
Juwelier de Wit:
 “Fantastisch. Bijvoorbeeld gisteren, toen kwam een klant voor een legergroene horlogeband. Ze was overal in de stad geweest en niemand had het of deed de moeite voor haar. Toen belden we BBS en die zijn nu druk aan het zoeken voor ons. Vandaag krijgen we direct bericht of het er wel of niet is. Nu kunnen we mijn klant binnen 48 uur een goed antwoord geven. BBS doet dus echt alles voor je. Er wordt geluisterd naar ons en de eindconsument. Dat vind ik zó belangrijk.”


Wilt u ook een succesvolle verkoop van horlogebandjes en batterijen?

Vraag dan -geheel vrijblijvend- meer informatie over Band en Batterij Service (BBS). Vul hieronder uw e-mailadres in en BBS zal contact met u opnemen.

 


Jeweline: “Hoe onderscheidt BBS zich van andere leveranciers?”
Juwelier de Wit: “Door de presentatiemolen, die ziet er prachtig uit! Het is een mooie, strak vormgegeven molen met goede verlichting aan de bovenzijde. Bovendien valt de molen direct op. Mensen komen ook niet binnen met de vraag “Heeft u bandjes?” Nee! Klanten zien de molen direct omdat die opvalt. Het helpt ook dat er opvallend gekleurde horlogebandjes in de molen zitten, naast zwart en bruin.”

Jeweline: “Zijn er nog meer voordelen van BBS?”
Juwelier de Wit: “Het online bestellen is heel gemakkelijk. Bovendien is online ook meteen de beschikbaarheid van de horlogebanden te vinden.”

Jeweline: “Hoe vindt u de service van BBS?”
Juwelier de Wit: “Het is super prettig werken met BBS. Er is een snelle levertijd. Binnen een week heb ik mijn bestelling in de zaak.  Verder zijn de marges bij BBS ook hoger dan bij andere partijen. Dat is 3, dus dat is heel mooi. Bovendien komt er ook nog een bonus op het einde van het jaar, afhankelijk van het volume. Ook de aftersales service is heel goed bij BBS”

Jeweline: “In hoeverre voldoet de collectie van BBS aan uw wensen? ”
Juwelier de Wit:
 “Super. We hadden laatst bijvoorbeeld extra lange bandjes besteld, want die misten we nog. Overmorgen ontvangen we ze al. Dat gaat allemaal heel snel. De collectie vinden we heel goed. Er is een goede sortering van leersoorten. De gespen zij ook heel fijn. Die kunnen namelijk wel eens scherp zijn en dan beschadigen ze het leer. Bij deze bandjes hebben we daar totaal geen last van. Dat is echt een pluspunt.”

Jeweline: “Welke producten lopen in uw winkel het beste?”
Juwelier de Wit:
 “Dat zijn nog steeds de traditionele zwarte, donkerbruine en cognackleurige bandjes. Maar we willen meer kleur bij de mensen brengen en dat lukt steeds meer!”

Jeweline: “Hoe is de doorverkoop?”
Juwelier de Wit:
 “Heel goed. Er gaat geen dag voorbij zonder dat we een horlogeband verkocht hebben. Ik denk dat we wel zes of zeven bandjes per dag verkoop.”


Wilt u ook een succesvolle verkoop van horlogebandjes en batterijen?

Vraag dan -geheel vrijblijvend- meer informatie over Band en Batterij Service (BBS). Vul hieronder uw e-mailadres in en BBS zal contact met u opnemen.

 

 

Gepubliceerd op: 11-07-2018

Reacties

Comments