Groei van verkoop smartphonehoesjes blijft toenemen

Ook in 2020 wordt een grote toename verwacht in de verkoop van smartphonehoesjes. Deze groei is te vergelijken met de online modeverkoop. Het gebruik van een smartphone neemt nog steeds toe en om de telefoon te beschermen schaffen mensen een telefoonhoesje aan. Telefoonhoesjes van Casimoda worden in toenemende mate gezien als een modeaccessoire en daarom hebben mensen vaak meerdere hoesjes.

Hoe is de groei te verklaren?

Bijna 90% van de volwassenen in Nederland heeft een smartphone. We zijn gemiddeld 4 uur per dag online en een groot gedeelte daarvan besteden we via onze mobiele telefoon. We gebruiken onze telefoon om te communiceren, informatie op te zoeken en steeds vaker als digitale portemonnee of toegangskaartje. We hebben onze telefoon vaak in de hand en dat maakt dat we ons telefoonhoesje willen afstemmen op onze kleding. De verkoop van smartphonehoesjes is de afgelopen jaren explosief gestegen en de verwachting is dat dit deze groei zich nog wel even voortzet. We schaffen elke twee jaar een nieuwe telefoon aan en dus ook een nieuw hoesje. Vaak hebben we meerdere hoesjes om af te stemmen op onze kleding.

Toename van online verkoop

Steeds meer mensen kopen producten online. Online geven we het meeste geld uit aan mode, gevolgd door reizen en hobby’s. Ook in 2020 wordt een verdere groei van online verkopen verwacht. De verkoop van smartphonehoesjes gebeurt grotendeels online en met de groei van online verkopen in het algemeen zal ook de groei van online verkoop van smartphonehoesjes blijven toenemen. Verwacht wordt dat in 2022 de modeverkoop voor ruim een derde online gebeurt. Online kopen is gemakkelijk, je doet het vanuit je luie stoel op een moment dat het jou uitkomt en ook het vergelijken is via internet een stuk makkelijker

Gepubliceerd op: 27-01-2020

Reacties

Comments