Kies voor kleurrijk of leer met een nieuwe productlijn: Timex Boutique


Met meer dan 160 jaar ervaring en bekend van de Timex 80 lanceert Timex nieuwe limited edition series. Een nieuwe productlijn voor een selecte groep klanten: Timex Boutique.

Timex Boutique biedt twee collecties. De Timex 80-series is opnieuw gelanceerd en een compleet nieuwe collectie, Timex de Archive-series. Timex de Archive-series is een collectie analoge horloges, geïnspireerd op de talloze classics die Timex de afgelopen anderhalve eeuw heeft geproduceerd en verkocht.

Timex 80: archeologie van de toekomst
Ondanks dat de nieuwe Timex 80 geïnspireerd is op de bekende Timex Ironman 8LAP is het nieuwe model uniek om zijn kleurgebruik. De Timex 8LAP wordt uitgebracht in 18 verschillende kleuren. Dit geeft voor ieder wat wils.

In 1984 werd in samenwerking met de Ironman Federation de Timex Ironman 8LAP ontwikkeld. Het eerste multisport-horloge in zijn soort. Het horloge werd tussen 1986 en 1991 geproduceerd en was toen der tijd het populairste horloge voor sporters en triathleten. Zowel astronauten en militairen als tieners, jet-setters en Bill Clinton konden worden gezien met een 8LAP om hun pols.

In Nederland wordt de Timex 80-serie op de markt gebracht in samenwerking met de toonaangevende Amsterdamse store Baskèts en het Nijmeegse Premium Supply.

Timex Archive: geschiedenis om de Amerikaanse pols
De Timex Archive is een teruggreep op de klassieke analoge modellen als de Weekender en de Camper. De horloges zijn te personaliseren met een uitgebreide serie NATO en leren polsbanden. Door middel van een draaitafel kan er een keuze worden gemaakt tussen de horloge kast en band. De Archive-serie wordt in Nederland gelanceerd in samenwerking met Hutspot – bekend van zijn concept stores, barber shop, lunchroom en bar in Amsterdam.

Timex ontstond in 1854 en is om zijn technologische en sociale impact een kopstuk van de klassieke Amerikaanse horloge industrie geworden. Als eerste kwam Timex met een zakhorloge dat met een prijs van 1 dollar betaalbaar was voor de gewone Amerikaan. Betaalbaar én betrouwbaar – daar staat het merk om bekend. In de jaren ’50 was Timex’ slogan niet voor niets ‘It takes a licking and keeps on ticking.’ Timex is een iconisch Amerikaans merk, en een tot de verbeelding sprekend symbool van de American dream.

Meer informatie:

www.timex.com

Gepubliceerd op: 31-12-2015

Reacties

Comments