Positief herstel, groei en dynamiek op de Bijorhca Paris

De afgelopen beurseditie van de Bijorhca Paris is uiterst positief verlopen en onderstreept de nieuwe dynamiek van dit belangrijke trefpunt voor de juwelen- en sieradenbranche. Het aantal bezoekers van de beurs, die van 8 t/m 11 september gehouden is, steeg met 10%. 

Meer Franse en internationale bezoekers

Een stijgend aantal professionals uit de sieradenbranche bezocht de afgelopen editie van de Bijorhca: +10% met in totaal 13.070 bezoekers gedurende de vier beursdagen, vergeleken met 11.489 bezoekers in september 2016. Na een jaar met een moeizame context in Frankrijk, trok de vakbeurs in deze editie vooral aan dankzij grote belangstelling van internationale bezoekers. 28% van de bezoekers was internationaal, afkomstig uit 104 verschillende landen. De beurseditie werd gekenmerkt door een forse stijging onder de Italiaanse bezoekers (+10%) en Zwitserland (+20%). Europa was het best vertegenwoordigd, gevolgd door Japan en de Verenigde Staten. Nederland komt op de zesde plaats van het aantal bezoekende landen.

De aantrekkelijkheid van de sector en de veranderingen van de Bijorhca Paris geïnitieerd door het nieuwe beursteam, hebben hun vruchten afgeworpen en de sterke positie van de vakbeurs onderstreept.

Ontwikkeling van het bezoekersprofiel

Het type bezoekers evolueert en de vakbeurs constateert een groeiend aantal designers geïnteresseerd in de beurssector Elements, gekenmerkt door een nieuwe indeling en een uitbreiding van het aanbod. Het aantal inkopers voor online winkels is gestegen met 30% vergeleken bij de vorige september- editie in 2016. Internet is een noodzakelijk instrument geworden voor de merken.

Nog steeds wordt de grootste groep beursbezoekers gevormd door retailers, of het nu gaat om winkels met fantasiesieraden, juweliers, boetieks met confectiemode en modeaccessoires of conceptstores.

57% internationale exposanten

Bijorhca Paris verwelkomde tijdens de afgelopen september-editie opnieuw merken, designers en leveranciers uit Frankrijk, Europa en wereldwijd. De internationale dimensie van de beurs is dit jaar verder ontwikkeld en werd goed belicht dankzij een paviljoen uit Mauritius en een uit Brazilië, met presentatie van hun specifieke know-how.

Meer verrassingen en innovaties in januari 2018

“Bijorhca Paris is dé referentie voor de sieradenbranche. Het is één van de meest toonaangevende vakevenementen voor de complete sector geworden, met een globaal aanbod van ongeveer 400 merken wereldwijd. Wij streven ernaar dit aanbod nog verder te ontwikkelen en te blijven uitwisselen met onze klanten, om de markt van dichtbij te kunnen volgen” aldus Aude Leperre, beursmanager.

Meer informatie

www.bijorhca.com

Gepubliceerd op: 28-09-2017

Reacties

Comments