Team Jeweline op ontdekkingstocht Baselworld: Weemoed en optimisme

Vol goede (wee)moed vertrok het team Jeweline naar Zwitserland om te zien wat er op Baselworld allemaal wel en/of niet gebeurde. Een aantal grote spelers vertrok vorig jaar, waaronder the Swatch Group, met in hun kielzog nog een aantal kleinere spelers en fashionbrands. Het resultaat? We waren benieuwd. Het beursplein deed het ergste vermoeden. Waren er de vorige jaren vooral veel gezellige terrassen en kiosken omzoomd door een totale voorjaarsbloemenweelde. Dit jaar was het een kale boel. Hall 2 bleek volledig gesloten, en in Hall 1 was de opzet royaal te noemen. Maar de vibe was daarentegen veel gezelliger, het sfeertje dat soms als arrogant werd omschreven was nu eerder optimistisch en realistisch te noemen. Een groot voordeel. De bedrijven die er wel stonden deden zonder uitzondering hun uiterste best, en er was veel te zien!

2019 was in zekere zin een overgangsjaar voor Baselworld. “Er werd extreem positief gereageerd over de initiële innovaties die dit jaar zijn doorgevoerd, zoals de aangepaste lay-out van Hall 1, het nieuwe perscentrum, het “Show Plaza” in Hall 1.2 en de geïntensiveerde communicatie via verschillende digitale kanalen”, aldus Michel Loris-Melikoff, Managing Director van Baselworld. Dit jaar waren er zo’n 520 merken die zich kwamen tentoonstellen op de beurs en 81,200 bezoekers namen de moeite om naar Basel af te reizen. Dit is een daling ten opzichte van afgelopen jaren.

Tijdens de gehele beurs, werden beelden getoond van Vision 2020+. Het doel is om Baselworld het allerbelangrijkste platform te maken voor de sieraden- en horloge-industrie. Uiteindelijk moet het evenement worden omgetoverd van een klassieke vakbeurs naar een ‘experience platform’. Uiteindelijk moet Baselworld alle deelnemers in de industrie – van vertegenwoordigers tot bloggers – een digitaal platform bieden met verscheidene informatie, service en netwerkopties voor het gehele jaar.

Michel Loris-Melikoff sloot tevreden af: “Onze strategie is met veel enthousiasme en goedkeuring beantwoord door het aanwezige publiek en standhouders. We zullen de veranderingen aanpakken met passie en kracht!”

De volgende editie van Baselworld vindt plaats van 30 april tot 5 mei 2020.

Meer informatie

www.baselworld.com

Gepubliceerd op: 01-04-2019

Reacties

Comments