Technologie een goed middel om de klantervaring te verbeteren?

Instore technologie kan gebruikt worden om klanten te inspireren en hun ervaring met de winkel te verbeteren. Uit onderzoek van IG&H blijkt echter dat dit niet zo belangrijk is als werd gedacht. Persoonlijke aandacht en een goede sfeer zijn nog altijd bepalender voor een goede klantervaring.

Belangrijke Factoren

Omdat het essentieel is te begrijpen hoe de klantervaring het succes van de verkoper beïnvloedt, werd de impact van offline en online interacties op deze ervaring onderzocht. Zo valt op dat er wel veel buzz is rondom geavanceerde techologieën zoals AI en Augmented Reality, maar het effect hiervan op de klantervaring blijkt nog altijd zeer beperkt. Persoonlijke aandacht en een goede sfeer in de fysieke winkel blijken nog altijd de belangrijkste factoren. Wanneer het gaat om online shoppen is een gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk design het belangrijkst.

Meer informatie

https://retailtrends.nl/

Gepubliceerd op: 04-01-2019

Reacties

Comments