Weisz Group Event; de kracht van familie rondom een sprankelende eettafel

Afgelopen vrijdag vond het jaarlijkse “Selected Brands” event van Weisz Group plaats in het Pulitzer Hotel in Amsterdam. Onder begeleiding van prachtige harpmuziek en lekkere hapjes kregen we een voorproefje van het moois dat Weisz Group aankomende periode voor ons in petto heeft. De verschillende merken hadden elk een mooie eigen opstelling, maar de sprankelend gedekte eettafel sprong er echt uit. Een plek waar families dagelijks samenkomen als centerpiece voor dit event? Het is geen toeval.

Weisz Group staat te boek als familiebedrijf bij uitstek. Het is ook op dit event te merken aan de sfeer. Het is erg gemoedelijk en er is ook een groot deel van de familie aanwezig. Franklin Weisz, mede-eigenaar van Weisz Group, vertelde ons over de voordelen van een familiebedrijf. “De grootste kracht is dat men 24 uur per dag betrokken is. Tegenwoordig is er steeds minder vastheid en herkenning binnen bedrijven. Bij ons is dat niet het geval, wij zijn een herkenbare partner. Tegelijkertijd voegt de jongere generatie moderne ideeën toe, zo blijf je relevant.”

Bij de opstelling van Junghans liepen we Jonathan Mouwes tegen het lijf, Sales & Brand Manager binnen Weisz Group en schoonzoon van Franklin. Van hem leerden we meer over de nieuwe door Bauhaus geïnspireerde collectie en het radiogestuurde aspect van de horloges. Verbonden met verschillende wereldklokken lopen deze uurwerken altijd op tijd en passen zich automatisch aan zomer- en wintertijd aan. Ook van Jonathan wilden we weten wat volgens hem de kracht was van het samenwerken met de hechte groep waarin hij was toegetreden: “Ik ken de familie Weisz al heel lang. Binnen het bedrijf maken we als familie samen de beslissingen en plannen. De lijntjes tussen elkaar zijn natuurlijk heel kort, dit werkt ideaal en zorgt voor een goede sfeer.”

Danish Design, Raymond Weil, Kerbholz en Movado trokken ook de aandacht met mooie opstellingen. Bij Movado lag de focus op het artistieke en bij Kerbholz werd het natuurlijke aspect benadrukt. De opstelling van Danish Design was sierlijk en Raymond Weil een toonbeeld van stoer en met aandacht voor de samenwerkingen met beroemdheden. Zo werd maar weer eens duidelijk hoe uitgebreid en divers het portfolio van Weisz Group wel niet is, zoals ook Ronen Weisz, Marketing Directeur van Weisz Group, benadrukte: “We zijn een echte partner geworden voor de juwelier. We hebben een heel portfolio van kinderhorloges tot prachtige merken als Raymond Weil en steeds meer sieraden.”

Natuurlijk vroegen we ook Ronen over het samenwerken met de familie en zelfs of hij daar soms niet ook een beetje gek van werd. Op het laatste antwoordde hij overtuigend ontkennend: “Nee zeker niet, je wilt niet weten hoe vaak ik die vraag krijg, maar samenwerken met de familie is altijd fijn geweest. We zetten allemaal een stapje extra voor het bedrijf en we zijn complementair aan elkaar. We zetten een solide structuur neer, doen geen gekke dingen en sommige mensen zijn al 30 jaar bij ons in dienst. Mensen weten wat ze aan ons hebben.”

Bij de opstelling van Jacob Jensen mochten we het nieuwste horloge van het merk bewonderen. Dit bijzondere uurwerk neemt ons terug naar de jaren ’80, de tijd van de walkman en van Madonna die het modebeeld bepaalde. Het is een vernieuwde editie van het horloge dat in 1986 werd opgenomen in het Museum of Modern Art in New York. Hier spraken we ook even met Jawina Weisz, zus van Ronen en Account en Brand Manager van Jacob Jensen, over haar ervaringen. “Ik moet eerlijk toegeven dat ik natuurlijk niet anders gewend ben dan een familiebedrijf, maar als ik nadenk over de historie en hoe mijn opa het bedrijf begon in 1965 en dat mijn vader en oom het hebben voortgezet, dan raakt dat me. Nu mogen wij het als volgende generatie weer voort gaan zetten, dat geeft een waanzinnig gevoel. We werken intensief samen en bij alles zit een persoonlijk tintje, dat dragen we ook uit naar de juwelier toe.”

Bij de opstelling van SIF Jakobs kregen we de kans om een gepersonaliseerd aandenken aan de leuke middag te laten maken en bij elk rondje om de eettafel in het midden van de kamer, ving een ander sieraad het oog. Elke keer zag je weer iets nieuws. Zo werd je constant verrast en voor we het goed en wel doorhadden liep de middag langzaam ten einde. Rafal Kobus, Account Manager bij Weisz Group, vatte het gevoel dat men aan het event over hield goed samen. “Het is een groot familiebedrijf, ook als je niet echt familie bent. Wat werken bij Weisz Group betreft gaat het om meer dan wat je kan, het gaat om hoe je bent.”

Meer informatie

www.weiszgroup.com

Gepubliceerd op: 08-07-2019

Reacties

Comments